زمان انتشار: ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر ساعت 14:45 تاریخ بروزرسانی : ۱۳۹۳/۹/۲۳ ساعت 21:51    تعداد بازدید: 225559    کد مطلب: 9620

قابل توجه کارفرمایان ارجمند؛
آموزش تصویری و گام به گام ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگران بصورت اینترنتی


کلیه کارفرمایان ارجمند می توانند از طریق این لینک آموزش تصویری، با چگونگی فرایند ارسال لیست اینترنتی حق بیمه بیشتر آشنا شوند.

ابتدا با دریافت کد کاربری و رمز عبور از شعبه تامین اجتماعی مربوطه به سامانه https://samt.tamin.ir وارد شوید.

پیشنهاد می شود از مرورگر mozilla firefox استفاده کنید.

با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوید.

نام کاربری ، « کدملی»شخص معرفی شده از طرف کارفرما می باشد.

در مورد دفاتر اسناد رسمی،نام کاربری،کد ملی سردفتر است.

هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ، زبان سیستم کامپیوتر خود را روی انگلیسی(EN) قرار داده و CAPS LOCK را روشن کنید.

از منوی عملیات لیست بیمه،گزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب کنید.

پنجره زیر باز خواهد شد که در آن نام کارگاه،کد کارگاه و شعبه تامین اجتماعی خود را مشاهده خواهید کرد.

 

اکنون باید فایل های اطلاعات ماهیانه کارگاه و اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان را که قبلا توسط برنامه LIST disk ایجاد کرده اید،آپلود کنید.

برای آپلود کردن اطلاعات ماهیانه کارگاه روی گزینه Browse کلیک کنید.

پنجره زیر باز خواهد شد

 

فایل DSKKAROO.DBF مربوط به اطلاعات ماهیانه کارگاه است.آن را انتخاب کرده و روی گزینه OPEN کلیک کنید.

مجددا به این پنجره باز خواهید گشت.

برای آپلود کردن اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان روی گزینه Browse کلیک کنید.

پنجره زیر باز خواهد شد

فایل DSKKAROO.DBF مربوط به اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان است.آن را انتخاب کرده و روی گزینه OPEN کلیک کنید.

مجددا به این پنجره باز خواهید گشت.

اکنون برای آپلود و ارسال اطلاعات انتخاب شده روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.

در این مرحله،وضعیت درخواست در حالت ثبت اولیه قرار دارد

اطلاعات نمایش داده شده است.

می توانید روی اطلاعات بیمه شدگان کلیک کرده و جزئیات آن را هم مشاهده کنید.

در این صفحه می توانید با انتخاب «حذف لیست»،لیست را حذف کنید یا با انتخاب ارسال به شعبه،لیست را به شعبه ارسال کرده و به مرحله بعد بروید.

بعد از اطمینان،گزینه ارسال به شعبه و در تایید عملیات گزینه بله را انتخاب کنید.

بعد از ارسال موفقیت آمیز لیست به شعبه ،پیغام زیر نمایش داده خواهد شد.

بعد از ارسال لیست به شعبه، از منو عملیات لیست بیمه،گزینه مشاهده فهرست لیست ها را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید کرد در سطر مربوط به لیستی که ارسال کردید،وضعیت درخواست در حالت ارسال به شعبه قرار دارد.

تایید نهایی لست ارسالی به شعبه چند دقیقه ای زمان می برد.

بعد از گذشت چند دقیقه،دوباره صفحه را Refresh کنید یا روی جستجو کلیک نمائید تا در ستون وضعیت،درخواست عبارت تایید نهایی را مشاهده کنید.

بعد از تایید نهایی در اخر سطر،روی علامت ذره بین(مشاهده اطلاعات لیست) کلیک کنید.

اطلاعات لیست را مشاهده خواهید کرد.وضعیت درخواست تایید نهائی است.

می توانید روی اطلاعات بیمه شدگان کلیک نمائید و جزئیات آن را هم مشاهده کنید.

در ادامه روی دریافت رسید کلیک کنید .

رسید شما بصورت فایل pdf آماده دریافت خواهد شد.

آن را دریافت و چاپ کنید.مانند نمونه زیر:

سپس روی دریافت برگه پرداخت کلیک کنید تا پنجره زیر نمایش داده شود.

بعد از نمایش،روی نسخه چاپی کلیک کنید.

برگ پرداخت شما بصورت فایل pdf  آماده دریافت خواهد شد.آن را دریافت و چاپ کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

بعد از پرداخت،نیازی به عملیات خاصی در سامانه نیست.

در نهایت از قسمت بالا،سمت چپ صفحه اصلی سامانه،روی عملیات تامین اجتماعی کلیک کنید و گزینه خروج را انتخاب نمائید.

سامانه برای خروج از شما تایید می خواهد.روی گزینه ok کلیک کنید.

 

با مشاهده این صفحه،شما از سیستم عملیاتی با موفقیت خارج شده اید.

در پایان بهتر است برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی خود، صفحه مرورگر را ببندید.

 

 

 

 

به صفحه اینستاگرام سازمان تامین اجتماعی بپیوندید
کلید واژه
 

ارسال نظر
۱۰۰
captcha

مریم 1395/10/28 - 16:36
rateup3
ratedown0
پاسخ
comment سلام خیلی ممنونم خیلی خوب بود
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/6/27 - 08:06
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به سیروان:با کارشناس درآمد پرونده خود در شعبه مربوطه مشورت کنید تا دقیقا راهنمایی لازم صورت پذیرد.
سیروان 1395/6/23 - 01:03
rateup5
ratedown0
پاسخ
comment با عرض سلام و خسته نباشید کارگاه ما شامل یه نفر بیمه شده معمولی و یک نفر بیمه شده مشمول ماده 80 می باشد لیست ماهانه را چجوری بابیستی پرکرد که هر دو مورد در آن رعایت شود. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید
مری 1395/6/20 - 10:36
rateup5
ratedown2
پاسخ
comment خییییلی عالی بود سپاس
علی اسدی 1395/6/17 - 10:11
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment عالی
... 1395/6/7 - 10:43
rateup3
ratedown0
پاسخ
comment با سلام و خسته نباشید جا داره که یه تشکر حسابی از شما داشته باشم چون بسیار جامع و واضح بود و من که چیز زیادی از بیمه سرم نمی شد کاملاً متوجه شدم. خیلی ممنونم..
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/6/1 - 21:51
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به اسماعیل:با امور بیمه شدگان شعبه خود تماس بگیرید تا بررسی فنی و دقیق تر صورت گیرد
اسماعیل 1395/6/1 - 21:43
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment با سلام.پس ارسال به شعبه ،تایید نهایی نشد و خطای 121 (برگه های ماه قبل پرداخت نشده ونمی شود از طریق نت ادامه بدید. من اولین لیستم مال خرداده که با جریمه توسط سی دی تحویل شد وتیرماه توسط اینترنت انجام دادم و برای مرداد به این مشکل بر خوردم.شماره لیست مرداد رو در نرم افزار زدم 3 ، با دیدن این خطا ،با مراجعه به نرم افزار تغییرش دادم به شماره 2،چون لیست خردا باسی دی بوده وتیر شماره 1 محسوب میشه ومرداد 2 نظر شما در رابطه با این خطا چیه
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/5/27 - 09:52
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به لیلا:لینک نرم افزار ارسال لیست حق بیمه در صفحه نخست همین سایت را ملاحظه بفرمایید تا به پاسخ برسید
لیلا 1395/5/27 - 09:14
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment سلام ممکنه در مورد فایل "اطلاعات ماهیانه کارگاه و اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان" اطلاعاتی بدید که باید به چه صورت باشه؟
مینا محمدپور 1395/5/26 - 09:39
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment عااالیییییییییییییییی
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/5/25 - 12:00
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به سامره:کد ملی بیمه شده را وارد کنید
سامره 1395/5/23 - 10:57
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment برای ورود کد ملی کارفرما را وارد کنیم یا کد ملی شخص بیمه شده ؟ یعنی هر شخص بیمه شده باید جداگانه وارد شود ؟
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/27 - 08:23
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به سعید:ابتدا کارگر جدید باید با مراجعه به شعبه خود نامنویسی نماید.سپس فرم نامنویسی وی توسط کارفرما مهر و امضاء می شود و این فرم تکمیل و به شعبه بازگردانده می شود.در پایان ،کد و شماره بیمه به بیمه شده ابلاغ می گردد.این کد بیمه در موقع ثبت کارگر جدید در سامانه ارسال لیست درج می شود.
سعید 1395/2/26 - 16:58
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment سلام ببخشید چجوری میشه شخصه جدید رو به لیسته بیمه اضافه کرد ممنونتون میشم کمکم کنید
حجت فلاحتي 1395/2/22 - 16:11
rateup4
ratedown0
پاسخ
comment راهنمايي عالي بود از كليه همكاران كمال تشكر وقدرداني را دارم
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/22 - 14:51
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به جواد جاودانی:به امور فرابری داده ها و نیز درآمد شعبه خود مراجعه حضوری داشته باشید
جواد جاودانی 1395/2/22 - 14:45
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام در لیست که تایید نهایی شده گزینه حق بیمه بیکاری 10 برابر ثبت شده است چگونه لیست اصلاح شده را مجدد ارسال نمود
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/20 - 19:44
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به نادرفاطمی:اطلاعات درباره بحث مالیات را از ادارات کل مالیاتی استان خود سئوال بفرمایید
نادرفاطمی 1395/2/20 - 14:01
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment بسیارعالی وکامل بود .ممنونم وخسته نباشید .لطفآنرم ازارمالیات حقوق رو توضیح بدهید.باتشکر
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/20 - 11:45
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به رضا:سئوال شما واضح نیست
رضا 1395/2/20 - 11:25
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment اطلاعات ماهیانه کارگاه و اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان را از کجا باید بگیریم ممنون
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/19 - 21:16
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به حامد:در متن همین خبر بصورت گام به گام و تصویری توضیح کامل داده شده است.
حامد 1395/2/19 - 14:58
rateup3
ratedown0
پاسخ
comment سلام من اولین ماهه که میخواهم لیست بیمه رد کنم .اون قسمتی که فایل اطلاعات بیمه شدگان و کارگاه رو میخواهد فایل باید چجوری باشد اصلا فایل چی رو باید آپلود کنم ؟
كريم 1395/2/14 - 10:34
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام. آموزش بسيار عالي بود.سپاسگذاريم.
عذرا 1395/2/13 - 11:14
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment خیلی عالی بود ممنون
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/12 - 10:38
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به عادل:اگر درج عنوان دقیق شغلی را رعایت نکرده باشید سیستم تایید نهایی شعبه را نخواهد داشت.حتما به درآمد شعبه خود مراجعه کنید.
عادل 1395/2/12 - 10:34
rateup0
ratedown1
پاسخ
comment سلام و خسته نباشید. اطلاعیه جدیدی که راجب ارسال بیمه از اول سال95 الزامیه که گفته شده از دریافت لیستهای فاقد عنوان شغلی و مغایر با جدول مشاغل سازمان جلوگیری میشه. من از طریق سامانه ارسال کردم و تایید نهایی شده. آیا مشکل خاصی نبوده؟
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/9 - 23:23
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به محمدرضا:به امور بیمه شدگان شعبه خود مراجعه فرمایید تا از نزدیک مشکل شما بررسی گردد.
فواد سرخه 1395/2/9 - 19:05
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment ممنون از راهنمایی دقیق و خوبتان