زمان انتشار: ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر ساعت 14:50 تاریخ بروزرسانی : ۱۳۹۳/۹/۲۳ ساعت 21:50    تعداد بازدید: 383363    کد مطلب: 9609

قابل توجه بیمه شدگان ارجمند مشاغل آزاد،اختیاری و خاص؛
آموزش تصویری و گام به گام دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان مشاغل آزاد،اختیاری و خاص بصورت اینترنتی


کلیه بیمه شدگان ارجمند مشاغل آزاد،اختیاری و بیمه شدگان خاص برای دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد و خاص به نرم افزار، تنظیم لیست بیمه و تهیه دیسکت نیازی ندارند بلکه فقط با داشتن رمز اینترنتی می توانند جهت دریافت برگ پرداخت مراحل زیر را انجام دهند:


ابتدا با ورود به سامانه صدور برگ پرداخت غیرحضوری به آدرس https://samt.tamin.ir صفحه زیر نمایش داده می شود:


کد ملی بیمه شده و رمز اینترنتی را وارد نمایید.
در صورتیکه صفحه تغییر رمز را مشاهده می کنید:


در سطر اول، رمز اینترنتی چاپ شده را وارد نمایید.
۲) در سطر دوم، رمز دلخواه را وارد نمایید. (می توان از عدد و یا ترکیبی از حروف و عدد استفاده نمود.)
۳) در سطر سوم، رمز دلخواه را مجددا تکرار نمایید و بر روی گزینه “تغییر کلمه عبور” کلیک نمایید.

پس از ورود به سامانه، از منوی “عملیات بیمه شدگان خاص” بر روی گزینه “درخواست برگ پرداخت”  کلیک نمایید. (مطابق شکل زیر)

در صفحه نمایش داده شده (شکل زیر)، مدت پرداخت را مشخص نموده و بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک نمایید:

منظور از مدت پرداخت؛ تعداد ماههایی است که برای پرداخت حق بیمه در نظر دارید. این مدت می تواند بین یک ماه تا اسفندماه سال جاری باشد.
بعنوان مثال اگر حق بیمه خود را تا شهریورماه پرداخت کرده باشید، می توانید مدت ۶ ماه را انتخاب نمایید و یک برگ پرداخت شش ماهه برای ماههای ۷و۸و۹و۱۰و۱۱و۱۲ صادر خواهد شد ولی پرداخت آن می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ انجام پذیرد زیرا بین پرداخت قبلی حق بیمه و پرداخت مجدد آن بیش از ۳ ماه نباید فاصله ایجاد شود.
اگر بیمه شده ای تا ۳ ماه حق بیمه خود را پرداخت ننماید، ارتباط وی با سازمان قطع شده و ادامه بیمه وی موکول به تسلیم درخواست مجدد و موافقت سازمان خواهد بود.
برای درک بهتر موضوع به این مثالها توجه فرمایید:
(فرض بر اینکه حق بیمه شهریورماه پرداخت شده و ماه جاری، مهرماه باشد)

اگر بخواهید حق بیمه را بصورت ۱ ماهه پرداخت نمایید؛ بعنوان مثال حق بیمه مهرماه را پرداخت نمایید، برای دریافت فیش حق بیمه و پرداخت آن از اول مهرماه تا پایان آذرماه مهلت دارید.
اگر بخواهید حق بیمه را بصورت ۲ ماهه پرداخت نمایید؛ یعنی مهر و آبان را با هم پرداخت نمایید، برای دریافت فیش حق بیمه و پرداخت آن از اول مهرماه تا پایان آذرماه مهلت دارید.
اگر بخواهید حق بیمه را بصورت ۳ ماهه پرداخت نمایید؛ (منظور مهر و آبان و آذر می باشد) برای این سه ماه نیز از اول مهرماه تا پایان آذرماه مهلت دارید.
به این نکته توجه داشته باشید؛ برای هر چند ماه درخواست برگ پرداخت، یک فیش صادر می شود و برای پرداخت آن (از آخرین ماه پرداختی) سه ماه مهلت دارید.
پس از وارد نمودن مدت پرداخت (ماه) و ثبت درخواست، برای دریافت فیش حق بیمه، از منوی “عملیات بیمه شدگان خاص” بر روی گزینه “دریافت برگ پرداخت” کلیک نمایید:


در صفحه نمایش داده شده (شکل زیر) به وضعیت درخواست توجه نمایید. پردازش درخواست شما معمولا چند دقیقه بطول می انجامد.

زمانی که سامانه در حال پردازش درخواست شما می باشد، وضعیت درخواست “در حال بررسی” را نشان می دهد و پس از آن “صدور” و یا “عدم صدور” نمایش داده می شود.

زمانی که وضعیت درخواست به حالت “صدور” تغییر یافت، شناسه برگ پرداخت و مبلغ در لیست نمایش داده می شود. می توانید آنها را یادداشت نموده و بصورت غیرحضوری (عابربانک، سایت بانک رفاه و ملت، تلفن همراه و ثابت) جهت پرداخت حق بیمه اقدام نمایید. البته می توانید بر روی علامت ذره بین (آخرین ستون: امکانات) کلیک نموده و نسخه چاپی فیش حق بیمه را پرینت گرفته و آن را پرداخت نمایید.

توجه: در صورتی که وضعیت درخواست “عدم صدور” باشد می توانید در ستون توضیحات، علت آن را مشاهده نمایید. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید تا زمانیکه فیش حق بیمه ی صادر شده، پرداخت نشده باشد، برگ پرداخت بعدی صادر نخواهد شد.


با بستن مرورگر می توانید به کار خود پایان دهید.


 

به صفحه رسمی اینستاگرام سازمان تامین اجتماعی بپیوندید
کلید واژه
 

ارسال نظر
۱۰۰
captcha

علیرضا 1398/3/3 - 12:15
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment عالی-ممنون
زهره 1398/1/24 - 11:43
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment تشکر راهنمایی تون عالی بود
اسی 1397/12/26 - 10:23
rateup1
ratedown1
پاسخ
comment خدا قوت
امیر حسین وحدانی 1397/12/25 - 10:43
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment 100
یب 1397/8/4 - 11:52
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment عالی بود
حسین 1397/7/6 - 00:13
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment ممنون خیلی خوب
علیرضا منشی زاده 1397/2/5 - 21:30
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سایت جامع و خوبی هست موفق باشید
ندا انصاری مجرد 1396/10/23 - 16:12
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام برای مشاغل آزاد حق بیمه ماهیانه با نرخ 12 درصد بدون سرانه درمان چقدره؟
مدیر سیستم 1396/10/24 - 07:36
rateup0
ratedown0
comment با سلام.بر اساس نرخ سال 96 رقمی حدود 116 هزار تومان می شود
azar 1395/10/6 - 09:43
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment ممنون توضیحاتتون کامل بود خیلی کمکم کرد
سید رضا علوی 1395/7/4 - 13:55
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment خوبه
سبحان 1395/6/5 - 14:12
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment ممنون کارتون خیلی درسته
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/6/3 - 21:03
rateup2
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به صادق:با کارشناس امور درآمد شعبه خود تماس بگیرید تا موضوع به دقت بررسی و رفع مشکل شود
صادق 1395/6/3 - 12:35
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام.من موقع ثبت بیمه کارفرمایان صنفی با ارور 163(کارفرما صنفی از تاریخ شروع قرارداد مشمول کارفرمایان صنفی می باشد)مواجه می شوم.
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/6/1 - 11:27
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به فاطمه شهسواری:از امور بیمه شدگان شعبه خود پیگیری کنید تا موضوع بررسی و رفع اشکال شود
فاطمه شهسواری 1395/6/1 - 11:21
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment چرا قسمت درخواست برگه پرداخت من در سایت از تاریخ 1/2/95 غیر فعال است و نمی توانم برگه پرداخت دریافت کنم ممنون می شوم اگر راهنماییم کنید
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/5/28 - 12:00
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به وحیده:با فرابری داده های شعبه خود تماس بگیرید
وحیده 1395/5/28 - 11:28
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment لطفا در زمینه حذف یک رکورد اشتباه هم راهنمایی بفرمایید
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/5/27 - 09:43
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به محمد:با فرابری داده های شعبه خود تماس بگیرید.راهنمایی می کنند
محمد 1395/5/26 - 13:00
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام من رمز ورود را زیاد اشتباه زدم غیر فعال هستم الان رمزم یادم آمده فعال میشوم لطفا راهنمایم کنید
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/25 - 10:52
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به علیرضا:برای بررسی و رفع مشکل بوجود آمده، به امور بیمه شدگان شعبه خود مراجعه کنید.
علیرضا 1395/2/25 - 10:44
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment تاريخ دفترچه بيمه شده موردنظر در فرم رانندگان حمل و نقل عمومي داراي اعتبار نمي باشد! منظوز از این پیغام چیست؟و باید چیکار کنم؟ باتشکر
حسن 1395/2/19 - 22:03
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment باتشکر از راهنمایی خوبتان
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/19 - 21:14
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به خضرلو:به امور بیمه شدگان شعبه خود مراجعه و موضوع را با همکاران ما در میان بگذارید
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/19 - 21:06
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به محمد:باید به امور بیمه شدگان شعبه خود مراجعه کنید تا همکاران اقدام کنند
خضرلو 1395/2/19 - 14:54
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment من رمز دارم ولی کلید واژه ندارم چجوری وارد سامانه بشم
محمد 1395/2/19 - 11:49
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment باسلام و تشکر از بابت راهنمایی خوب شما میخواستم بدونم چنانچه در کادر مدت پرداخت اشتباها عدد بزرگی (مثلا 10) را بزنیم و با توجه به این که مبلغ پرداختی رقم بالایی میشود، چطور امکان اصلاح وجود دارد. متشکر
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/12 - 19:02
rateup0
ratedown1
پاسخ
comment پاسخ به محمد:بله.به سایت مراجعه و پرینت بگیرید
محمد 1395/2/12 - 12:43
rateup2
ratedown0
پاسخ
comment باسلام من برگه پرداخت رو اینترنتی اذهمون سایت سازمان پرداخت کردم فیش روپرینت نگرفتم بازم میتونم پرینت بگیرم لطفا راهنمایی کنید
روابط عمومی تامین اجتماعی قم 1395/2/12 - 11:13
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment پاسخ به مهدی:به امور بیمه شدگان شعبه خود مراجعه کنید