زمان انتشار: ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ فروردين ساعت 08:42 تاریخ بروزرسانی : ۱۳۹۸/۱/۲۵ ساعت 08:42    تعداد بازدید: 56    کد مطلب: 77666

ستاد مشاوره، راهنمائی و هدایت بیمار


کارشناس امور درمان و خدمات اجتماعی : افشین محمدی
مدرک تحصیلی: کارشناس روانشناسی
آدرس : خ سلمان فارس( مشتاق دوم) مدیریت درمان تامین اجتماعی اصفهان-ساختمان غدیر- غدیر 1 – طبقه همکف-اتاق ستاد هدایت بیمار  تلفن : 32657962-031

عنوان رشته: کارشناس امور درمان و خدمات اجتماعی
تعریف :
این عنوان در برگیرنده پست کارشناس امور درمان و خدمات اجتماعی است که زیر نظر مدیر محترم درمان و به طور مستقیم توسط رئیس مرکز پذیرش و توزیع بیمار عهده دار مسئولیت می باشد.
نوع آوری :
ستاد مشاوره، راهنمائی و هدایت بیمار برای نخستین بار در سازمان تامین اجتماعی و در مدیریت درمان اصفهان به عنوان پل ارتباطی بین مراکز درمانی و پاسخگوئی به مراجعین تلفنی و حضوری تشکیل گردیده است. 
ماموریت ستاد مشاوره ،راهنمائی و هدایت بیمار:
ستاد هدایت بیمار بر آن است که با جلوگیری از سردرگمی بیماران و همچنین مشاوره، راهنمائی و هدایت بیماران جهت استفاده مطلوب از ظرفیتهای درمان مستقیم و کاهش هزینه های درمان ،به افزایش سطح رضایتمندی بیماران و مراجعین محترم کمک نماید.
اهداف و منافع:
•  جلوگیری از سردرگمی بیماران
• افزایش سطح سلامت جامعه و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم با ارائه خدمات به موقع
• کاهش موارد مورتالیتی و موربیدیتی بیماران
• کاهش زمان انتقال بین بیمارستانی جهت ارائه خدمات تخصصی تر
• کاهش تقاضای القائی (Supplier induced demand)
• جلوگیری از ایجاد وقفه در فرایند درمانی بیماران نیازمند
• همکاری با مراکز طرف قرارداد
• پایش و ارزیابی عملکرد خدمات درمانی
• استفاده موثر از ظرفیت های درمان مستقیم
نمونه وظائف و مسئولیتها:
هماهنگی با دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی  
هماهنگی با بیمارستانهای تابعه سازمان
هماهنگی با کلینیک ها و پلی کلینیک های تابعه سازمان و سایر مراکز درمانی (دولتی ،خصوصی و ..)
هماهنگی با مراکز ترجیحی و طرف قرارداد طبق دستورالعمل
راهنمائی، مشاوره و هدایت  بیماران و مراجعین و اطلاع رسانی دقیق  به آنها
بازدید ادواری از مراکز ملکی استان
پایش و ارزیابی عملکرد خدمات درمانی
تدوین و به روزرسانی دستورالعمل هدایت بیماران
تنظیم آمار و اطلاعات مرتبط با موارد اعزام ، انتقال و هدایت بیماران
نظارت بر اعزام و پایش بیمار از یک مرکز به مرکز همتراز ، سطح بالا تر و یا سطح پائین تر
اعلام وضعیت بحران در موارد خاص و هماهنگی جهت آماده باش بیمارستانها
تهیه و تنظیم فرم های مورد نیاز
برنامه ریزی سالانه پس از بازبینی و اصلاحات انجام شده
توزیع بیماران در حوادث پرتلفات و بلایا
پیگیری موارد عدم پذیرش بیماران از سوی سایر نهادهای پزشکی و نامه های ارسالی از مراکز درمانی
رسیدگی تلفنی به شکایات بیماران / همراهان

شرایط احراز:
1-تحصیلات و معلومات.
مدرک تحصیلی کارشناسی/ کارشناسی ارشد در رشته های  مددکاری اجتماعی / روانشناسی/ مشاوره و راهنمائی
با حداقل 15 سال سابقه کار در بیمارستانهای ملکی سازمان
2- مهارت.
مهارت در ارزیابی فعالیتهای اداره پذیرش و مدارک پزشکی
مهارت در ارزیابی بیماری های مختلف جهت ارائه خدمات مشاوره و راهنمائی
مهارت و توانائی پاسخگوئی به ارباب رجوع  و رفع مشکل آنها
مهارت در برقراری ارتباط با مراکز درمانی مختلف جهت حل مشکل بیماران
مهارت و توانائی در جهت کاهش هزینه های درمانی  بیماران
مهارت در زمینه استفاده از سیستم اعزام بیمار
مهارت در زمینه سیستم ارجاع بیماران
مهارت در استفاده از نرم افزارهای مدارک پزشکی ، نرم افزار سیستم HIS  ، نرم افزار غیر شمول  و سایر نرم افزارهای مربوطه
3-دوره های آموزشی .
دوره های مرتبط با مدارک پزشکی
دوره های  مرتبط با پرونده های الکترونیک
دوره های مرتبط با نرم افزار  HISارجاع و اعزام بیمار
آشنائی اجمالی با متد روز سیستمهای بیمارستانی
نظام اطلاعات بیمار
دوره های مرتبط با بیماریهای مختلف
دوره های تکریم و برخورد با ارباب رجوع

 

دستورالعمل ستاد هدایت ،مشاوره و راهنمائی بیمار                                  فرایند ساماندهی هدایت بیمار

به صفحه اینستاگرام سازمان تامین اجتماعی بپیوندید
کلید واژه
 

ارسال نظر
۱۰۰
captcha