• ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور
  • اِلأَحَّد ٢٢ محرم ١٤٤١
  • Sunday, September 22, 2019
کلیدواژه: 43735
تاریخ انتشار:۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير، ساعت 16:56
تاریخ بروزرسانی:۱۳۹۷/۹/۲۰
  • پس از ویزیت پزشک معالج و مهر و امضای دستور ترخیص توسط ایشان, گزارش ترخیص و کنترل کمی و کیفی پرونده  توسط پرستار بیمار، سرپرستار و منشی بخش بطور کامل انجام می شود.
  • خلاصه پرونده توسط پزشک مربوطه نوشته شده که برگه دوم آن تحویل بیمار و یا همراه وی می شود

توجه: اگر سئوالی دارید حتماً قبل از ترخیص از پرستار یا پزشکتان بپرسید و با آگاهی کامل از بیماری خود و نتیجه و نحوه پیگیری درمان، مرخص شوید.

  • بیماران با بیمه تامین اجتماعی بعد از اتمام مراحل ترخیص از بخش به رختکن بیماران راهنمایی می شوند.
  • بیماران محترمی که با سایر بیمه ها در بیمارستان بستری شده اند، به واحد حسابداری مستقر در پذیرش بیمارستان راهنمایی می شوند.
  • پرونده این بیماران بعد از تائید دارو و تجهیزات پزشکی مصرف شده در بخش توسط پزشک داروساز، به تائید پزشک معتمد بیمارستان می رسد تا تحویل حسابداری ترخیص گردد.
  • پس از ارسال پرونده بیماران ترخیصی به بخش حسابداری ترخیص و تایید کلیه اطلاعات، پرینت های مربوطه از سیستم HIS دریافت و قبص صندوق و برگ خروج صادر می شود.
  • در نهایت با تسویه حساب بیمار در صندوق بیمارستان، برگ خروج به بیمار یا همراهان وی تحویل می گردد.

توجه: پرداخت هرگونه وجه فقط به صندوق بیمارستان مجاز است لطفا از پرداخت هرگونه وجه نقد به سایر افراد اجتناب فرمائید.

توصیه های مهم به بیماران قبل از ترخیص:

  • اصل مدارک درمانی معتبر (دفترچه یا کارت درمانی) همیشه کنار بالین بیمار باشد تا با رؤیت کارشناس بیمه خدمات درمانی و یا بیمه مربوطه مراحل ترخیص بسرعت انجام گیرد.
  • اصل مدارک لازم (فرمهای ارجاع و معرفی نامه) و کپی آنها در اسرع وقت تحویل منشی بخش شود تا ضمیمه پرونده بیمار شود.
  • بیمارانی که دارای بیمه مکمل می باشند جهت ارائه آن به مرکز می توانند با ارائه دستور بستری پزشک معالج و در موارد اورژانس با اخذ گواهی مبنی بر بستری از پذیرش مرکز و ارائه آن به بیمه مربوطه نسبت به اخذ و ارائه معرفی نامه به مرکز اقدام نمایند.

پیگیری های بعد از ترخیص بیمار:

  • اگر در زمان ترخیص جواب اقدام تشخیصی (آزمایش، پاتولوژی و ...) درخواست شده برای بیمار آماده نبود، لطفاً در تاریخی که منشی بخش تعیین میکند برای پیگیری و دریافت جواب به منشی بخش/ واحد مربوطه مراجعه فرمایید.
  • درصورت درخواست شما، تصویر اطلاعات مندرج در پرونده و نتایج اقدامات پاراکلینیک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نکات هنگام ترخیص:

مطمئن شوید در صورت ترخیص اطلاعات زیر را دریافت کرده اید:

لیستی از دارو ها که شما با نحوه ی مصرف آن آشنا باشید.

راهنمایی برای رژیم غذایی شما.

دستورالعمل مراقبت از زخم ، راه وریدی،درن و غیره.

لیستی از کلیه علایمی که در صورت مواجه شدن با آن باید به پزشک خود گزارش دهید (تب ، قرمزی پوست و غیره).

برنامه مراجعه بعدی جهت پیگیری کار های درمانی و مراجعه مجدد به مطب یا کلینیک.

دریافت خلاصه پرونده و کلیه مدارک قابل دریافت پرونده مثل سونوگرافی، سی تی اسکن و غیره هنگام خروج از بخش.

 

تعرفه های هتلینگ بخش عمومی غیردولتی و اتباع خارجی در سال ١٣٩٥

آپارات سراسری - استان ها سروش سراسری - استانها
اظهار نظرات | 0
captcha