• ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور
  • اِلأَحَّد ١٥ محرم ١٤٤١
  • Sunday, September 15, 2019
کلیدواژه: 75687
تاریخ انتشار:۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند، ساعت 12:42
تاریخ بروزرسانی:۱۳۹۷/۱۲/۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد از  نقل از مجله everydayhealth، فعالیت بدنی می تواند باعث کاهش کلسترول بد (LDL)، افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در بزرگسالان شود. شل لوین، MS، استاد فیزیولوژی ورزش بالینی در دانشگاه میشیگان شرقی یپسیالتانی می گوید :این باعث می شود که ورزش یک عنصر کلیدی در برنامه درمانی کلی  که شامل رژیم غذایی و احتمالا دارو نیز می شود، باشد

دکتر کارل واتسون،  استاد پزشکی و قلب و عروق، مدیر برنامه UCLA در پیشگیری قلب و عروق، و مدیر UCLA Barbra Streisand قلب زنان می گوید:
فعالیت فیزیکی در کاهش سطح کلسترول بد است، زیرا ورزش عضلات نیاز به انرژی دارد.  "شکر (گلوکز) منبع انرژی ترجیحی عضله است، اما هنگامی که گلوکز از بین می رود، بدن چربی را برای انرژی مصرف می کند." و هنگامی که چربی برای انرژی استفاده می شود، می تواند LDL و تری گلیسیرید( که یکی دیگر از چربی های موجود در جریان خون و در مواد غذایی است) را کاهش دهد، . اگر کلسترول بالا دارید، این تمرین ها را امتحان کنید تا اعداد خود را تحت کنترل بگیری

1. پیاده روی:

به گفته انجمن قلب آمریکا، پیاده روی ورزشی عالی است برای کاهش کلسترول، و اتقریبا هر کسی می تواند آن را انجام دهد. تنها نیاز شما برای پیاده روی  یک جفت کفش کتانی خوب است. پیاده روی یک ورزش هوازی است که باعث تقویت قلب و ریه ها می شود. واتسون می گوید: "تمام ورزش هایی که انرژی مصرف می کنند کلسترول را کاهش می دهد." "از آنجایی که تمرینات هوازی بیشترین انرژی را مصرف می کنند، معمولا کلسترول را بیشتر پایین می آورند.

2. دویدن:

دویدن هم مانند راه رفتن،  ورزشی هوازی است که با افزایش ضربان قلب، کلسترول را کاهش می دهد. برای به حداکثر رساندن تاثیر باید ضربان قلب خود را افزایش دهید.

3. دوچرخه سواری:

تحقیقات نشان داده است که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی امن و موثر برای سوزاندن کالری و کاهش کلسترول بد است - و یکی از مزایای اصلی دوچرخه سواری این است که می تواند به بخشی از روال روزانه ما بدون برهم زدن سایر برنامه ها تبدیل کند

4. شنا کردن:

همچنین شنا، که ورزش هوازی است، می تواند انتخاب خوبی برای برنامه تناسب اندام در جهت کاهش کلسترول شما باشد

5. وزنه برداری:

تمرینات قدرتی می‌ تواند سلامت قلب را از چند راه ممکن بهبود بخشد، از جمله با کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشارخون. با افزودن تمرینات قلبی عروقی به روال ورزشی خود می ‌توانید از فواید بیشتری بهره‌مند شوید.

آپارات سراسری - استان ها سروش سراسری - استانها
اظهار نظرات | 0
captcha