• ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير
  • اِسَّبِت ٨ ذو القعده ١٤٣٩
  • Saturday, July 21, 2018
کلیدواژه: 40915
تاریخ انتشار:۱۳۹۶ شنبه ۲۳ ارديبهشت، ساعت 09:19
تاریخ بروزرسانی:۱۳۹۶/۲/۲۶

راهنمای پذیرش در بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند
مقدم شمار ا به بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند تبریک گفته و آرزومند سلامتی و بهروزی شما عزیزان هستیم. این بیمارستان اولین مرکز درمانی در استان خراسان جنوبی است که در سال 1389 موفق به اخذ گواهینامه ایزو 90001 از شرکت IQC گردیده است و همچنین در حال حاضر دارنده گواهینامه درجه مثبت یک اعتباربخشی بیمارستان ها می باشد.
1. معرفی پرسنل بخش:
در هر بخش یکنفر به عنوان سرپرستار بخش و در هر شیفت یکی از پرستاران به عنوان مسئول شیفت می باشد که در نبود سرپرستار و جانشین وی مسئولیت بخش به عهده ایشان می باشد.
2. تخت شما: یک تخت و یک کمد اختصاصی به شما تا پایان بستری اختصاص داده می شود  و سرویس بهداشتی داخل بخش در دو نوبت ساعت 6 صبح و 6 عصر نظافت شده و زباله ها تخلیه می گردند.
3. وسایل شما:  ما ترجیح می دهیم در هنگام بستری شدن کلیه وسایل و اشیاء قیمتی خود را به همراهان خود بسپارید. در غیر اینصورت وسایل و اشیاء قیمتی خود را به مسئول شیفت تحویل فرمائید.
کلیه مدارک پزشکی  و دفترچه بیمه خود را تا پایان بستری همراه خود داشته باشید.
4. وعده های غذایی:  باتوجه به دستورات پزشک ممکن است برای شما انواع رژیم های غذایی اعم از معمولی، رژیمی، مایع، سبک و ... درخواست شود.
ساعت سرو غذا در این بیمارستان به شرح ذیل می باشد:
صبحانه: 6 الی 7 صبح
نهار: 11:30 الی 12
شام: 18:30 الی 19
تهیه آبجوش از طریق آشپزخانه واقع در طبقه همکف در تمامی ساعات شبانه روز امکان پذیر می باشد.

5. تلفن: در بخش شما یک خط تلفن می باشد که همراهان شما از بیرون می توانند در صورت نیاز با آن تماس بگیرند.
بخش زنان: 05632440911                     بخش مردان : 05632447740                 زایشگاه: 05632440910
بخش NICU  : 05632447741            بخش اور ژانس: 05632421173
6. ملاقات: ساعت ملاقات در این بیمارستان هر روز از ساعت 14:30 الی 16 عصر  می باشد.  باتوجه به  ایجاد حساسیت گل های طبیعی، در جهت حفظ سلامت بیمارخود و سایر بیماران از آوردن گل طبیعی خودداری فرمائید.
7. زنگ اخبار: در بالای تخت شما یک زنگ مخصوص برای شما وجود دارد که می توانید در موارد اورژانس جهت مطلع نمودن پرستارها در ایستگاه پرستاری از ان استفاده نمایید. از این زتگ برای درخواست کمک استفاده نمائید.
8. طرح مراقبتی شما: پزشک، پرستار و سایر ارائه دهندگان مراقبت های درمانی و بهداشتی بطور روزانه برنامه شما را کنترل می کنند که شامل خدمات پزشکی و پرستاری و کلیه کارهای تشخیصی و درمانی است. ما از شما می خواهیم برای بهبود سریعتر خود با ما مشارکت داشته باشید.
9. پیشگیری و مدیریت درد. طبق دستور پزشکان، درد شما ارزیابی می شود و ما سعی میکنین درد شمارا تسکین دهیم. از شما می خواهیم در مورد درد خود برایمان توضیح دهید. اگر شما برای کنترل درد از قبل دارویی استفاده می کردید حتما به پزشک و پرستار خود اطلاع دهید.
10. سوالات بیمار/خانواده: شما می توانید سوالات خود را به طور مستقیم با پزشک یا پرستار خود مطرح نمائید. خانواده شما نیز می تواند با شمار ه های بخش تماس حاصل نمایند.
11. انتقادات و پیشنهادات:  تماس با شماره تلفن 05632435012 ریاست بیمارستان داخلی  232 و  روابط عمومی داخلی  263 و سوپروایزر داخلی 260    و یا مراجعه حضوری به دفتر ریاست بیمارستان (واقع در ساختمان امور اداری)  و دفتر سوپروایزر (واقع در طبقه همکف ساختمان اصلی)   انتقاد و یا پیشنهاد خود را مطرح فرمائید.
12. آموزش بیمار /خانواده: در این بیمارستان آموزش به روش ها زیر انجام می شود:
الف) آموزش کتبی: توزیع بروشورهای آموزشی که قابل ارائه در طبقات همکف، درمانگاه و کلیه بخش های بیمارستان می باشد.
ب) آموزش شفاهی: که شامل اموزش های شفاعی کادر پزشکی و پرستاری در بدو ورود بیمار، حین بستری و حین ترخیص می باشد.
این  سوالات را می توانید از ما بپرسید:
1. به چه علت من اینجا هستم و مشکل من چیست؟
2. چرا نیاز است این کار برای من انجام شود؟
3. من چه کاری می توانم انجام دهم تا در روند درمان به شما کمک کنم؟
شما می توانید وقتی پزشک شما برای انجام ویزیت و یا پرستار برای انجام اقدام درمانی مثل دادن دارو، انجام پانسمان و ... بر بالین شماست و یا برای انجام یک کار تشخیصی به واحدهای پاراکلینیکی اعزام می شوید این سوالات را بپرسید. فوائد این سوال ها این است که علاوه بر افزایش دانش و آگاهی شما باعث بالا بردن سطح ایمنی شما خواهد شد.
13. عفونت های بیمارستانی: برای جلوگیری از عفونت بیمارستانی توصیه می کنیم شما و همراهان شما، مرتب دست های خود را در موارد قبل و بعد از ورود به اتاق بشوئید و یا ضد عفونی کنید.  جهت این امر در رودی بخش ها مایع ضد عفونی نصب گردیده است.  در ضمن ممکن است لازم باشد از ماسک نیز استفاده نمائید.
14. امکان عبادت: در هر بخش امکانات نماز خواندن برای بیمار و همراه بیمار شامل موکت، سجاده، چادر موجود می باشد.
15. حضور همراه: در صورت نیاز به همراه طبق دستور پزشک، بایستی از ایستگاه پرستاری کارت همراه دریافت نمائید. کلیه بیماران از ساعت 10 صبح الی 7 صبح روز بعد می توانند یک نفر همراه داشته باشند. از ساعت 7 الی 10 صبح بانظر پزشک، بیمار می تواند همراهی داشته باشد.
16. شناسائی بیماران: برای ایمنی شما ممکن است در هر مرحله از شما بخواهیم نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی و ... خود را برای ما بگوئید.
17. منشور حقوق بیمار:  منشور حقوق بیماران در هر دو طبقه بیمارستان نصب و قابل رویت می باشدو پرسنل بخش در هنگام ورود شما را با این منشور آشنا می کنند.

مطمئن شوید در زمان ترک بیمارستان اطلاعات زیر را دریافت نموده اید.
1. برگ آموزش به بیمار که در آن پیگیری کارهای درمانی و مراجعه مجددد به مطب یا درمانگاه درج گردیده باشد.
2. دریافت برگ خلاصه پرونده
3. لیستی از داروهایی که شما باید با نحوه مصرف آنها آشنا باشید.


شماره تلفن بیمارستان: 32435012-32446600
 

آپارات سراسری - استان ها سروش سراسری - استانها
اظهار نظرات | 0 نظر
captcha